Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neon
młody
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Niedziela 03-12-2006, 3:32 Temat postu: Serwer Ligowy i TickRate 33 |
|
|
Witam, jak obiecalem (na serwerze) zamieszczam ten temat. Chcialem tylko zaznaczyc ze nie mam na celu obwiniania/atakowania/narzekania bo uwazam ze pomysl z liga jest swietny i wypada podziekowac ze taka liga w ogole ruszy:). No ale co do tematu to chcialem wam uzmyslowic za pomoca prostego filmiku co to jest tickrate 33, mysle ze nie wymaga to komentarza poniewaz ta krotka produkcja mowi sama za siebie, enjoy!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
nicea albo smierc
*The Dogs | Member*
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Niedziela 03-12-2006, 12:23 Temat postu: |
|
|
to pozamiatane, jezeli w rzeczywistosci tak to wyglada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ja sem lamka
*The Dogs | Member*
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wziąc szit ?
|
Wysłany: Niedziela 03-12-2006, 12:42 Temat postu: |
|
|
nie wiem nie widzialem jeszcze filmu, ale owszem pozamiatane.
edit: hihi no dobra ale filmik o updacie valve sprzed roku, to nie wiem co ma do naszego serka
to stara produkcja, teraz hitboxy powiedzmy ze biegaja lepiej...
zreszta tam masz napisane na poczatku: it isn't lag, a ticrate to taki prawie lag
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
D-avid
operator beczkowozu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Niedziela 03-12-2006, 13:03 Temat postu: |
|
|
Niestesty to święta prawda kumpel mi (bodajze pol roku temu) pokazal ta komende i malo co zawalu nie dostalem. No ale pare spra stalo sie jasnych np dlaczego ja heada dostaje jak przeciez juz jestem za sciana... a tu moje cialo pokazuje sie krok czesniej.
To jest wlasnie najwieksze kurestow sourcea przez ktore tak traci na popularnosci...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
APEX\ Pro Fide, Rege Et
operator beczkowozu
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Niedziela 03-12-2006, 18:51 Temat postu: |
|
|
1. Tak to rzeczywiście tak wyglądało, i wciąz tak wygląda (tzn na pewno nie aż tak jak na filmiku, te hitboxy są o połowę bliżej niż na filmie) - ten update dawno dawno temu trochę poprawił w tym względzie, ale nie wszystko.
2. To że hitboxy są przed kolesiem nic jeszcze nie oznacza - są tam z powodu tzw. lag compensation, czyli przesuwania hitboxów do przodu żeby wyrównać fakt że lag przesuwa je do tyłu (tzn. jak ktoś ma wielkiego laga to bez kompensacji hitboxy byłyby za nim; a z kompensacja sa przesunięte do przodu czyli są tam gdzie on, w przybliżeniu). To oznacza, że na serwerze z kompensacją grając z botami widzimy mocno przesadzony obraz sprawy - bo boty nie mają laga.
3. Nalezy pamiętac o tym nie tylko przy strzelaniu do ludzi, ale także gdy oni strzelaja do nas - nasze hitboxy też są do przodu. Dodatkowo detekcja trafień nie widzi modelu - widzi tylko hitboxy, czyli jesli biegniemy w stronę rogu budynku, z drugiej strony (nie widząc nas) w kierunku tego samego rogu biegnie wróg, to można strzelić i zabić - bo nasze hitboxy wybiegły już zza roga i widzą hitboxy wroga.
Jednak najważniejsze pozostaje to co powiedziałem w punkcie 2.
@ Neon: z tego co słyszałem od adminów to wydaje mi się że na serwerze ligowym jest TR 66, a nie 33.
@ D-avid: To nie jest największe z kurestw Source. Po pierwsze CS 1.6 ma ten sam efekt, po drugie w CS1.6 i w wiekszości innych gier sieciowych kod sieciowy jest DUŻO GORSZY. Source pod tym względem jest naprawde dobry. Zreszta pod wiekszością względów jest naprawdę dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Erny
szeregowy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wars-Sawa
|
Wysłany: Niedziela 03-12-2006, 19:38 Temat postu: |
|
|
no właśnie miałem zamiar sklecić takie wyjaśnienia, ale nie wiedziałem jak to ładnie ująć
swoją drogą warto sie przyjrzeć tym hitboxom. wiadomo wtedy gdzie można strzelać żeby trafić. np. jeżeli chodzi o głowe to strzelając w sam czubek głowy nie trafimy. głowa jest poprostu kwadratowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
D-avid
operator beczkowozu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Poniedziałek 04-12-2006, 17:17 Temat postu: |
|
|
WOW ale poscik ten jak cos... a nie wazne
Thx man za info. Ja z kumplem kiedys sobuie to wlacylusmy na lanie fajne jazdy byly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Poniedziałek 04-12-2006, 18:30 Temat postu: |
|
|
Ja to rozumiem, ale update nie poprawil za wiele wiec moge chyba smialo stwierdzic ze tenf ilmik ma cos z prawdy, to raz
Dwa ze gralem na serwerze ligowym i jest wyraznie napisane Tickrate33 wiec odrazu zapytalem sie ochodzkiego czy to nie jakas pomylka, potwierdzil ze tickrate jest 33 wiec obiecalem ze zmaieszcze na tym forum ten filmik.
Trzy ze hitboxy przylegaja do ciala lepiej na tickrate 100 slabiej na 66 a najgorzej jak widac na filmiku na 33.
@Lamka widze co jest tam napisane i chyba nie odczytales intencji autorow albo to ja Cie nie zrozumialem bo oni chca pokazac ze to nie wina naszego internetu, slabego lacza, slabej maszyny etc tylko ustawienia serwera, a wszyscy wiemy ze zeby odpalic spory serwer na tick100 trzeba mic porzadne lacze i maszyne, nie myle sie?
To b malo realne zeby taki duzy serw jak PSY na 24 sloty odpalic na ticku100 bez czestego wysypywania sie prawda? Wiem bo kiedys powiedzmy ze mialem wplyw na serwer Neostrady, probowalismy go z chlopakami odpalic na 100 ale to bylo awykonalne = dodatkowe lagi i czeste zwiechy, czy cos sie w tym temacie zmienilo? Bo nie jestem troche na topie jesli chodzi o komendy ustawienia etc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neon
młody
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Poniedziałek 04-12-2006, 18:31 Temat postu: |
|
|
To wyzej to moje, pzepraszam zapomnialem sie zalogowac
Ta wstawka o serwerze PSOW troche offtop sorry za to tez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MauzeR
młody
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wtorek 05-12-2006, 17:27 Temat postu: |
|
|
ochudzki to jest pomylka xD tickrate jest 66 ;] od ustawien serwera to jestem ja ;] i nieplakac mi tutaj a tymbardziej niemarudzic ze 33 bo takowy niejest napisze jeszcze raz dla tych co maja klopoty z czytaniem TICKRATE jest 66. niema sensu ustawiac 100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
APEX\ Pro Fide, Rege Et
operator beczkowozu
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wtorek 05-12-2006, 19:07 Temat postu: |
|
|
No to właśnie, mówiłem, że TR-66, ale kto mnie słucha...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neon
młody
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Wtorek 05-12-2006, 19:13 Temat postu: |
|
|
moglbys wytlumaczyc dlaczego nie ma sensu ustawiac 100? i nie widzialem nikogo kto by marudzil a tymbardziej plakal z powodu 33
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Erny
szeregowy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wars-Sawa
|
Wysłany: Środa 06-12-2006, 0:45 Temat postu: |
|
|
bo nie ma większej różnicy między 66 a 100. to sie poprostu nie opłaca(serwer z tick100 kosztuje dużo złotówek więcej). w zupełności wystarczy 66
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Erny dnia Czwartek 07-12-2006, 0:45, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neon
młody
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Środa 06-12-2006, 19:37 Temat postu: |
|
|
i wszystko jasne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|